Tarikh : 18.09.2012
Hari : Selasa
Masa : 2.00 - 5.00 petang
Tempat : Anjung Budaya, Taman Damai, Layang-Layangan
Disampaikan oleh : En. Asmarah Bin Rikun, Biro Tatanegara, Jabatan Perdana Menteri
Matlamat:-
KMT dan TM adalah program berbentuk seminarsehari yang mempertemukan komuniti warga KPM dan guru seluruh negeri di seluruh negara. Program ini bertujuan untuk menyatukan pemikiran patriotisme guru-guru melalui penyampaian maklumat tentang hasrat kerajaan dan isu-isu semasa oleh penceramah berwibawa, di samping dapat mempertemukan peserta dengan kepimpinan negara / negeri / KPM dan JPN secara bersepadu.
Objektif:-
Selepas mengikut program ini diharapkan peserta :
- Tidak lagi berfikiran jumud dalam menilai hasrat kerajaan dan isu semasa dan dapat menganggap isu semasa dengan telus dan adil untuk kebaikan diri dan masyarakat dan negara.
- Mampu membentuk pemikiran positif dan konstruktif yang dapat menghapuskan fahaman dan pandangan sempit tentang sesuatu isu.
- Dapat menerapkan nilai baik sangka, sedia menerima pendapat dan pandangan dengan fikiran yang terbuka serta mampu menjana maklumat dengan bijaksana.
Jawatankuasa Pelaksana:-
- Pengerusi : Puan Mistirine Binti Radin (Pengarah Jab. Pelajaran W.P Labuan)
- Timbalan Pengerusi : Encik Omar Baki (Timb. Pengarah JPWPL)
- Setiausaha : Encik Ramlli Bin Arifai (Unit Pendidikan Khas)
- AJK Tempat / Peralatan : SK Rancha-Rancha
- AJK Jamuan : SMK Lajau & SK Bukit Kalam
- Bacaan Doa : SK Pantai
- Juruacara : SK Pekan Satu
- Jurufoto : SMK Mutiara
- Soal Selidik dan Laporan : Unit Pendidikan Khas JPWPL
Aturcata:-
- 2.00 petang : Ketibaan guru-guru.
- 2.15 petang : Ketibaan YB Pengarah JPWPL ~ Puan Misterine Binti Radin
- 2.30 petang : Nyanyian Lagu:
- 4.30 petang : Penyampauanaa cenderahati
- 4.45 petang : Jamuan minum petang
- : Majlis Bersurai
* * *
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
•• Kadang kala kita perlu menangis untuk menghargai saat bahagia dan
kadang kala kita perlu bergembira bagi setitis airmata ••
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
* * * * * * * * * * * * * * * * *